Cart

Wij krijgen dagelijks veel e-mails binnen en de meeste gaan direct naar de prullenbak omdat het reclame is waar we niet op zitten te wachten. Blijft over de e-mails die interessant voor ons zijn zoals opdrachten van onze klanten.

Vandaag kreeg ik een e-mail met het verzoek om een kleine aanpassing te doen aan hun website (het uploaden van een nieuwe prijslijst). Ik had dit voor het laatst in december 2018 gedaan en ik wist dat ik daar een mini-handleiding voor hun voor geschreven had. Ik dus zoeken op de term ‘prijslijst’ maar ik kon de e-mail helaas niet terug vinden. Dan maar zoeken op hun e-mailadres en toen kon ik hem wel vinden.

Wat bleek? De klant had in hun e-mail als onderwerp ‘Aanpassing’ neer gezet en ik had op deze e-mail terug geantwoord met de mini-handleiding. Als de klant in het onderwerp ‘Aanpassing prijslijst’ had gezet, dan had ik hem de allereerste keer al gevonden.

Moraal van het verhaal: Als je in het onderwerp duidelijk neerzet waar de e-mail overgaat, dan kan zowel de ontvanger als jijzelf de e-mail sneller terugvinden. Kleine moeite, groot plezier!

Categorieën: IT Nieuws